0

Ryanair компенсира клиентите с отменени полети

След отменените полети от страна на авиокомпания Ryanair, възникват множество въпроси от типа „Ще ми върне ли авиокомпанията парите, ако не използвам полета си?“, „Искам да си ползвам полета, но за друга дата?“, „Мога ли да получа обезщетение?“, но основният въпрос, който си задават повечето хора е свързан с ваучерите, с които компанията ще компенсира потърпевшите клиенти.

Именно затова сме опитали да отговорим на най-често срещаните въпроси, които получаваме от нашите клиенти.

 

Защо получaвам ваучер за полет с Ryanair?

 Ваучерът е форма на компенсация за клиенти, чийто полет с Ryanair е анулиран след 17 септември 2017 г. по вина на превозвача.
Клиентите, на които е анулиран еднопосочен полет ще получат ваучер на стойност 40 евро, а тези с анулиран двупосочен, съответно 80 евро.

 

Как мога да използвам своя Ваучер?

Можете да използвате ваучера си за закупуване на самолетни билети с Ryanair, както и допълнителни услуги, свързани с полета ви – избор на седалка, допълнителен багаж, приоритетен бординг.

 

Каква е валидността на ваучера (резервация и пътуване)? Има ли ограничения за датата на издаване на билета и датата на пътуване?

Ваучерите могат да се ползват за закупуване на самолетен билет между 1 и 31 октомври 2017г. Билетът трябва да бъде заплатен и издаден в този период, а пътуването трябва да е в периода от 1 октомври 2017 г. най-късно до 20 март 2018 г. Ваучерите не могат да се използват за полети, които ще се извършват между 20 декември 2017 г. и 7 януари 2018 г.

 

Мога ли да използвам повече от един ваучер на резервация?

Да. За всяка резервация могат да се ползват максимум 4 ваучера. Ако стойността на самолетните билети  надвиши стойността на ваучерите, разликата може да бъде платена с дебитна / кредитна карта или по банков път.

 

Мога ли да разменя ваучера си за пари?

Не. Ваучерът не може да се разменя за пари.

 

Мога ли да дам ваучера на мой приятел или роднина?

Ваучерите не могат да се преотстъпват на други хора. Те се издават на конкретен клиент и могат да бъдат използвани само от този клиент.

 

Получих ваучер. Имам ли право да получа компенсация в рамките на Регламент 261 на ЕС (Права на пътниците)?

Да. Всички клиенти, които имат право да получат обезщетение в рамките на Регламент 261 на ЕС (Права на пътниците), могат да потърсят обезщетение за вреди, като подадат жалба.

 

Получих ваучер. Имам ли право да ми бъдат възстановени парите за отменения полет или да презаверя билета си за друга дата?

Да. Вие имате право да възстановите парите за отменения си полет, ако датата, която ви се предлага не ви устройва. Ако можете да варирате в датите, можете да пренасочите полета си за друга дата.

 

Не съм използвал цялата стойност на ваучера за моята резервация. Мога ли да използвам остатъка от кредита, за да купя друг билет?

Ако не сте използвали цялата стойност на ваучера не можете да използвате кредита, който е останал. За такива ситуации бихме ви посъветвали с остатъка от сумата да закупите допълнителни услуги – място с самолета, багаж, приоритетно качване на борда.

 

Вижте още: Нови отменени полети на Ryanair от София и възможни алтернативи